wtorek, 20 października 2009

Jak zdobyć patrona?

W przesyłanych do nas pytaniach coraz częściej pojawiają się prośby o pomoc w jak najlepszym przygotowanie wniosku. Dzisiaj odpowiadamy jak pozyskać patronat medialny projektu, który zgłosicie do konkursu „Henkel-zielone granty”. Dzięki patronowi, którym może być redakcja lokalnej gazety lub rozgłośni radiowej, będzie Wam łatwiej realizować zaplanowane działania. Jeśli dotrzecie z informacją Waszym projekcie do szerokiego grona odbiorców, to jest szansa, że zachęcicie ich do współpracy. Łatwiej też będzie pozyskać dodatkowego sponsora projektu. Pamiętajcie też, że wsparcie patrona prasowego będzie dodatkowym atutem podczas oceny Waszych wniosków przez jury!
Na czym polega patronat i jak go zdobyć?
Patronat opiera się na wymianie świadczeń, w której redakcja (telewizja, radio, gazeta, portal internetowy) opublikuje zapowiedz lub relacje z realizacji Waszego projektu. W zamian za to, możecie zaoferować patronowi wyeksponowanie jego logo na przygotowywanych przez Was ulotkach informacyjnych lub plakatach. Współpraca w ramach patronatu przynieść wiec może korzyści obu stronom.
Pozyskanie patrona najlepiej zacząć od przesłania listu do redaktora naczelnego z podstawowymi informacjami o planowanych działaniach. Taki list powinien zawierać informacje o obszarze, na którym planujecie realizować swój projekt oraz o możliwościach wyeksponowania logo partnera na przygotowywanych przez Was materiałach. W trakcie realizacji projektu nie zapominajcie o poinformowaniu patrona o dokładnych terminach Waszych działań i zaproszeniu do zrelacjonowania ich na łamach gazety lub przygotowania reportażu radiowego.
Trzymamy za Was kciuki!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz